Jakie materiały stosować do szycia Patchworku?

Patchwork wykonuje się przede wszystkim z bawełny.

Tylko 100% bawełna zapewni nam trwałość naszej pracy. Materiał ten nie jest podatny na kurczenie podczas prania lub prasowania - chociaż dla niektórych będzie wymagane pierwsze pranie, przed wykorzystaniem do szycia patchworku.
Drugą zaletą bawełny jest bezpieczeństwo stosowania - bawełna jest zalecana dla alergików, jako materiał naturalny, jest pozytywnie odbierana przez naszą skórę.
Bawełna pozwala się również bardzo łatwo farbować. Można w ten sposób uzyskać nieskończoną gamę kolorów i motywów do wykorzystania.

Co stosować do środka Patchworku?

Wewnątrz patchworku zazwyczaj znajduje się ocieplina. Dostępne są ociepliny bawełniane, oraz z tworzyw sztucznych. Ich zastosowanie dobierane jest w zależności od przeznaczenia patchworku. 

Ocieplacz ma podwójne zadanie. Jeśli patchwork jest stosowany jako narzuta lub kołdra, pozwala utrzymać temperaturę. Natomiast w każdym przypadku pozwala wyeksponować ozdobne techniki pikowania.

 

Jakie nici stosować do zszywania Patchworku
a jakie do pikowania?


Do zszywania patchworku zaleca się podobnie jak dla tkanin - bawełnę. Jeśli nie jesteśmy w stanie pracować na niciach oferujących 100% bawełny, warto stosować te z poliestrowym rdzeniem, na który jest nawinięty bawełniany oplot. Nici tego rodzaju dożo łatwiej przechodzą przez mechanizmy maszyny do szycia oraz ładnie układają się podczas prac ręcznych.

Jako nici dekoracyjne polecamy kolorowe, nabłyszczane nici jedwabne lub nici poliestrowe. Warto również stosować nici metalizowane, pod warunkiem, że są nawinięte na poliestrowym rdzeniu.

Korzystajmy wyłącznie z materiałów i nici wysokiej jakości. Wiele prac przez nas tworzonych, wymaga czasu na przygotowanie i łączenie elementów a następnie na misterne wykończenie. Warto pracować na wyrobach dobrej jakości, choć mogą być czasem droższe, aby tworzone prace nie rozpadły się po pierwszym praniu.

Polecamy zwłaszcza paletę wyrobów niemieckiej firmy Amann oraz szwajcarskiej firmy Mettler.

Zapraszamy do odwiedzenia strony naszego zaprzyjaźnionego sklepu, z tkaninami do patchworku: Szmatka Łatka

W sklepie znajdziecie Państwo również szeroką ofertę flizelin i innych przydatnych dodatków.

Tłuste ćwiartki są również dostępne
do zobaczenia i kupienia w sklepach specjalistycznych :

Globar Sp. J.
ul. Mikołowska 3, Katowice 40-067
tel. +32 / 607 10 44

Centrum Maszyn
ul. Puławska 154, Warszawa 02-670
+22 / 825 81 37

 BMD Polska - Biuro Dystrybutora Generalnego Bernina
ul. Kamieniarska 48, Kraków 30-364
tel. +12 / 260 71 37